טיפול ושיקום פציעות

לצמצם את סכנת הנפילה בגיל הזהב

כשילד נופל.. כואב לו, אבל כשמבוגר נופל מדובר בסכנת חיים ממשית !  כיצד מצמצמים את סכנת הנפילה בגיל הזהב ?

מאת: מערכת גוף1

מדי שנה אלפי אנשים נתקלים או מחליקים ונופלים. בכל שנייה, אפילו ברגעים אלה ממש, מישהו נופל בביתו, נפצע ואולי אפילו חס וחלילה מת. הנפילות נפוצות יותר בקרב אנשים שהם מעל גיל 65. מחקרים שנערכו בארצות הברית מלמדים שנפילה היא הסיבה למותם של אלפי מבוגרים בשנה, והערכת החוקרים היא שיותר ממיליון בני אדם בשנה זקוקים לטיפול בעקבות נפילה שלהם.

למרות נתונים מטרידים אלה, עדיין יש תקווה. ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על עצמכם ולא ליפול. אם תעקבו אחר ההצעות הבאות, תוכלו להבטיח לעצמכם שאתם בדרך הנכונה להישאר בריאים ויציבים וכמובן, להימנע מתאונת נפילה.

טיפ מעשי: מה עליכם לשקול?

לפני שתיישמו את הצעדים שימנעו את סכנת הנפילה, חשוב לזכור מספר דברים: נפילה יכולה להיגרם בגלל מספר גורמים. אלה יכולים לכלול גם מגורים בתוך חלל עמוס ברהיטים, בחפצים ובאביזרים שונים, כאשר עודף רהיטים ואביזרים בחדר עלול להוות מכשול ולגרום לנפילה.

אולי זה הזמן הנכון להתחיל לדלל את הריהוט? קחו לדוגמה מבוגרים שבוחרים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן ומצליחים לוותר על חפצים רבים שליוו אותם במשך חייהם, למרות הקושי הרגשי שבדבר. אנשים אלה מסתדרים מצוין בדירת מגורים מרווחת ונוחה (למרות שהיא קטנה יותר מביתם הפרטי בעבר), שכוללת בדיוק את הריהוט והחפצים שהם באמת זקוקים להם. חלל החדר המסודר והמאוורר לא מסכן אותם בנפילה.

פעילות גופנית

שמירה על רמה מסוימת של פעילות גופנית היא אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע נפילות. מחקרים מלמדים שלפעילות גופנית יש מספר יתרונות, הן גופניים והן נפשיים. לאנשים ששומרים על כושר יש ראש צלול הרבה יותר וגישה חיובית יותר לחיים מאשר לאנשים שלא מתעמלים ולא עוסקים בפעילות פיזית כלשהי. זו גם אחת הסיבות בגינה מעמידים בתי דיור מוגן לרשות הדיירים בריכת שחיה מחוממת, חדר כושר ומדריכים מוסמכים, כך שהפעילות הגופנית תהפוך להיות חלק מחיי השגרה של הדיירים.

כניסה לשגרת אימון היא דרך מומלצת להפחתת הסיכוי שלכם ליפול. לא רק שהדבר משפר את שיווי המשקל, אלא גם מחזק את הגוף והמפרקים. התעמלות יכולה לעזור מאד גם לנשים שסובלות מאוסטיאופורוזיס, ושעצמותיהן עלולות להיחלש.
השקיעו מדי יום מספר דקות לתרגילי מתיחה. גם אם אינכם נוהגים להתעמל באופן רציני, צאו החוצה והתהלכו קצת ברחוב. הדבר יסייע לזרימת הדם ויעזור לכם להישאר יותר מודעים וערניים למכשולים שנקרים בדרככם.

מתקנים למניעת החלקה

ככל שאתם מתבגרים יותר כך אתם עלולים אולי למצוא את עצמם יותר ויותר נזקקים למתקנים בביתכם, שיוכלו לעזור לכם בהליכה או בשמירה על היציבות. לכן, התקנת משענות בחדר הרחצה ובשירותים תסייע לכם לשמור על היציבות, ופרישת שטיח גומי על רצפת המקלחת או האמבטיה תמנע החלקה בעת הרחצה.

עזרה סיעודית

במקרים רבים קשישים זקוקים לעזרה סיעודית לאחר נפילה ובמיוחד לאחר שבר כתוצאה מהנפילה. סיוע זה יכול להיות זמני או קבוע.
למידע נוסף – אפשרויות סיעוד באתר nursing

אשה וגבר מבוגר עם מקל הליכה תמונה: freedigitalphotos

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ בהקדם

לכל בקשה אחרת יש לכתוב ל- info@guf1.co.il


[recaptcha]

פוסטים אחרונים

מכשירים או משקולות חופשיות?

מתאמנים, ספורטאים, מאמנים ומדענים, עוסקים לעתים בהשוואה בין משקולות חופשיות לבין מכשירים ייעודיים – מהם היתרונות של כל צורת אימון, מהם החסרונות שלה, ואיזו צורת

קראו עוד »
גלילה לראש העמוד