פיתוח גוף

פיתוח גוף

מדריך לעוסק המתחיל בפיתוח גוף

פיתוח גוף, או בשמו הלועזי של הענף – "בודי בילדינג" (body-building), דורש מסירות רבה וצבירת ידע בנושאי אימון נכון, תזונה ומנוחה ממקור מוסמך.

חשוב להבדיל בין פיתוח גוף חובבני (מרבית השרירנים בחדר הכושר) לבין פיתוח גוף מקצועני ותחרותי, המהווה לעתים מקור פרנסה עבור העוסקים בו. בנוסף זהו גם המקום להזכיר כי פיתוח גוף מקצועני דורש שימוש בתוספים מלאכותיים אשר עשויים להזיק מאוד לבריאות ובכך בעצם להפוך את הפעילות הגופנית והמנהגים התזונתיים הסובבים אותה – למנהג לא בריא ואף מזיק מאוד.

אז אם החלטת שאתה מעוניין לפתח שרירים, עליך לדעת כי פיתוח גוף נכון ומצליח נשען על מספר יסודות חשובים המהווים את הבסיס, כאשר על רובם יש לנו שליטה והם:

גנטיקה (אין לנו שליטה)

"אם תרצה להיות ארנולד שוורצינגר, תצטרך לבחור קודם את ההורים שלך!".

המטען הגנטי שלך קושר אותך למבנה (טיפוס גוף) אותו לא תוכל לשנות. במשך חודשים של אימוני כוח בחדר הכושר אתה עשוי לראות את שותפך לאימון מגדיל את המסה השרירית שלו בצורה משמעותית בעוד שאתה אוכל ומתאמן לפי הספר – בדיוק כמוהו. טיפוס הגוף המתאים ביותר לתחום נקרא "מזו-מורף".

למרות זאת, אין היום דרך ודאית לקבוע מהי ההצלחה המקסימאלית האפשרית לפיתוח הגוף עבור אדם כלשהוא ולכן אולי כדאי להתעלם ממרכיב זה. בבדיקה מעמיקה יותר מצאנו נוסחה אשר באה לחשב פוטנציאל זה (אך נתעלם ממנה). במילים אחרות, עד שלא תנסה לאורך תקופה ארוכה – לא תדע באמת.

טכניקות אימון

הדרך לפיתוח מסת השריר היא אימוני כוח ממוקדים לאחר קבלת הדרכה מקצועית ותוכנית מתאימה לכל שרירי הגוף. הבסיס הנבנה בחודשים הראשונים לאימונים הוא קריטי להמשך מיצוי הפוטנציאל. בתחום פיתוח הגוף קיימות מתודות שונות להעמסה על השרירים כאשר הנטייה היא לגוון ולנסות לעבור לפעמים משיטה לשיטה על מנת להבטיח פיתוח מרבי של מרכיבי השריר השונים.

תזונה

התזונה היא הבסיס האיתן לכל תוכנית טובה לפיתוח גוף, היא המנוע של התוצאות. למעשה, אם אין באפשרותך להקפיד על משטר תזונתי מתאים לאינטנסיביות האימונים שלך, אולי עדיף שתוותר על אימונים אינטנסיביים מסוג זה ובכך תמנע גם נזקים וגם אכזבה.

מנוחה

אימון כושר יעיל לפיתוח גוף נמשך בסך הכול בין 40 ל 60 דקות. המנוחה שלאחריו היא יום שלם. במילים אחרות, הבנייה האמתית של השרירים היא במנוחה. אם אין מנוחה טובה, אין בנייה טובה. לכן, אם אין באפשרותך לתת לגוף מנוחה טובה ושינה מספקת , לא בטוח שפיתוח גוף (אמיתי) הוא בשבילך.

באנגלית אומרים לעתים בהקשר זה >>>
"!rest time is grow time”

קיים יסוד חמישי אשר לא צוין ברשימה הנ"ל והוא בעצם המרכיב החשוב ביותר. בלעדיו לא ניתן להגיע לתוצאות ברמה גבוהה ולמצות את הפוטנציאל. אצל מפתחי גוף שונים ניתן למצוא הבדלים שונים בתזונה, בזמני המנוחה, בטכניקות האימון ובגנטיקה. עם זאת יש רק יסוד אחד המשותף באמת לכל מפתח-גוף מצליח בוודאות, ובלעדיו אין סיכוי ולכן:
היסוד החמישי והחשוב מכולם – מחויבות לתהליך עם המון מסירות והתמדה.
[/two-thirds-first]


6 טיפים קטנים לפיתוח גוף גדול

קרא שישה טיפים קטנים שיכולים לעשות הבדל גדול בפיתוח הגוף שלך!

מתאמן עושה שכיבות שמיכה -תמונה באדיבות: FreeDigitalPhotos.net / imagerymajesti


נשים, גברים ופיתוח גוף

קרא על ההבדל העיקרי בין גברים ונשים בתחום של פיתוח הגוף.

אשה מרימה משקולת תמונה באדיבות: FreeDigitalPhotos.net / ambro


איך להתחיל פיתוח גוף?

איך ניגשים לזה בכלל, מאיפה מתחילים ומה דורש פיתוח הגוף.

בחור מציג יד שרירית - תמונה באדיבות: FreeDigitalPhotos.net / imagerymajesti

גוף מתאמן פיתוח גוף

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ בהקדם

לכל בקשה אחרת יש לכתוב ל- info@guf1.co.il

פוסטים אחרונים

מכשירים או משקולות חופשיות?

מתאמנים, ספורטאים, מאמנים ומדענים, עוסקים לעתים בהשוואה בין משקולות חופשיות לבין מכשירים ייעודיים – מהם היתרונות של כל צורת אימון, מהם החסרונות שלה, ואיזו צורת

קראו עוד »
גלילה לראש העמוד