כללי

טיפים לשמירה על הבריאות בתקופות לחוצות בעבודה

אורח החיים המודרני ואתגרי הפרנסה היומיומיים הפכו את חיינו מהקצה אל הקצה. מיחידות משפחתיות שמרכז פעילותן הוא הבית, ממנו יוצאים לכמה שעות עבודה אבל אליו חוזרים לבלות את זמן האיכות עם המשפחה, הפך מקום העבודה למקום שבו אנחנו מבלים את מרבית שעות היום, ופעמים רבות הבית אף הוא מופקע לטובת המשך עבודה בשעות הערב לסיום חובות שלא הסתיימו במשך היום.

מאת: מאמר אורח

הלחץ מלווה אותנו מדי יום, אם כן, ופוגע בתפקודנו המשפחתי והאישי, ולעיתים גורר הזנחה בכל הכוונים – פיזית מבחינת הכושר והמראה החיצוני, רפואית מבחינת אורח החיים הבריא, ונפשית מבחינת הזנחת הדברים החשובים לנו – הזמן הפרטי והתחביבים. התיאור הזה נכון עבור שגרת החיים של רבים מאיתנו, וכאשר מדובר בתקופות לחוצות בעבודה הדברים הופכים קיצוניים עוד יותר.

איך בכל זאת אפשר להשתלט על הזמן ועל סדרי העדיפויות? הקפדה על הבריאות ועל הכושר, גם בתקופות לחוצות בעבודה, היא אופציה טובה להתחיל ממנה, משום שהיא מרגילה אותנו לפעול בצורה מתוכננת וממושמעת. באופן כזה, דרך הדאגה לצרכים הפיזיים והרפואיים המיידיים שלנו, ניתן להחזיר את תחושת השליטה, לשמור על פרופורציות ולבחור את הדברים החשובים לנו באמת, שעליהם אנחנו לא מוכנים לוותר, גם מול דד-ליין מתקרב בפרויקט בעבודה, בוס שסופר לנו כמה שעות עבדנו השבוע או לקראת או במהלך נסיעת עסקים ארוכה.

הקפדה על תזונה נכונה

כאמור, השמירה על הבריאות צריכה להיות אחד היעדים הבלתי מתפשרים של כולנו. גוף בריא יאפשר לכם לשמור על נפש בריאה, לבצע את תפקידיכם המשפחתיים והמקצועיים, ולעמוד ביעדים. גם אם שעות העבודה שלכם מתארכות ונוטות להיות בלתי סדירות, בין אם אתם עובדים במשרד אחד או מרבים בנסיעות, ישנה חשיבות גדולה לשמירה על ארוחות מסודרות. הקפידו על הפסקה מסודרת לארוחה, גם אם לא ארוכה.

אם אתם יודעים שתאלצו להסתובב ולהיות שעות מחוץ למשרד, וודאו שיש לכם איתכם מנה מוכנה או כריך בריאות. אל תתנו לימים שלמים לעבור מבלי לאכול, ולעומת זאת – אל תתפתו לנשנושים מסוג המזון שנערם על השולחן בחדרי ישיבות לקראת ובמהלך ישיבות ארוכות. החליפו בורקסים בירקות חתוכים, ואל תוותרו על ארוחה משפחתית אחת לפחות בשעות הערב, אם זה כל מה שאתם מצליחים לדחוס ליומכם העמוס. ארוחה כזו חיונית הן לגוף והן לנפש ולחיבור המשפחתי.

לא לוותר על פעילות גופנית

אחד התירוצים הפופולאריים לוויתור על פעילות גופנית הוא לחץ בעבודה. “אני לא מצליחה להגיע לחדר הכושר”, או “אין לי זמן להתאמן עם התפקיד החדש” הם משפטים מוכרים, אבל אסור להיכנע להם. יתכן שהדבר יצריך מאמץ מיוחד – לקום מוקדם יותר, לעשות הפסקה פעילה באמצע יום העבודה להליכה או ריצה קצרה, להעדיף רכיבה על אופניים לעבודה במקום נסיעה באוטו, או לוותר על מפגש עם החבר’ה מהעבודה לטובת ביקור בחדר הכושר.

שמירה על כושר גופני היא חיונית במיוחד בתקופות של לחץ, שכן היא מאפשרת לקחת דברים בפרופורציות, להירגע, לשחרר את הראש מהטרדות המקצועיות ואולי להאיר באור אחר בעיות ולאפשר מציאת פתרונות.

המאמר נכתב על-ידי חברת שפע – פתרונות שירותי הסעדה וקייטרינג לחברות.

 


אימון כושר זוגי

אימון כושר זוגי הוא דרך נהדרת להנאה ועניין במהלך האימון. קרא עוד על אימון זוגי, יתרונותיו וקבל רעיונות ליישומו.
המשך לקרוא »

קיקבוקסינג

אימון קיקבוקס הוא אימון המשלב כושר אירובי ואנאירובי, ומהווה דרך מצויינת לשלב כושר עם לימוד של הגנה עצמית.
המשך לקרוא »

גבר-ואשה-מתאמנים

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ בהקדם

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד