מגזין כושר ובריאות גוף1

אימון כושר אישי מנקודת המבט של המאמן ?

עידו-מאמן כושר

מערכת גוף1

עידו, מאמן כושר אישי בצוות המאמנים מסביר את אימון הכושר מנקודת מבטו כמאמן כושר ואומר מה מרגיש המאמן בתפקידו.

מאת: עידו ק' – מאמן כושר אישי בגוף1

למתבונן מהצד, אימון כושר אישי נראה אולי כמו מערכת יחסים של מפקד וחייל.  מדריך הכושר יורה פקודות והמתאמן מתאמץ לעמוד בקצב ולבצע את התרגילים תוך שהוא מזיע ומתאמץ.

האמת היא, שהמפגש הזה הוא הרבה יותר מורכב, במיוחד כשמביטים בו מנקודת המבט של המאמן.  אני מאמן כושר אישי כבר כמה שנים. מאחורי כמה אלפי שעות אימון אחד על אחד עם לקוחות מכל גיל, רקע ומצב. אימנתי נשים בהריון, קשישים חולים, מיליונרים בגיל העמידה, בני נוער שטופי הורמונים, ילדים. אפילו אדם עיוור אימנתי פעם למשך תקופה, וזו רק רשימה חלקית.

ההגעה לכל אימון אישי מרגשת – בפני עומד אדם, שמצפה ממני להנחות אותו אל המטרות שהציב לעצמו במקום הכי אישי – הגוף שלו.
בין אם היא רוצה להיות חטובה יותר, או אם הוא החליט שהוא מוכרח להוסיף קצת שרירים על גוף צנום. לפעמים הוא רוצה להיות מסוגל לעמוד בחופשת הסקי בכיף, או לרוץ עם הילד בלי להתנשם, ולפעמים חשובה לה מאוד שכבת השומן העקשנית המכסה את שרירי הבטן שלה.

אני מוכרח לתת את התשובה והתשובה היא בדרך כלל עבודה קשה וממושכת. אז אני צריך לחתוך את העבודה הגדולה שצריך לעשות לביסים קטנים – כאלה שהמתאמן יכול לבלוע. כל אימון – חלק קטן נוסף בדרך להצלחה.

אתם אולי רואים אותנו בחדר הכושר, או בפארק, מאיצים במתאמן שירוץ, יכפוף, ירים, יתאמץ. אולי אנחנו נראים לכם קצת סדיסטים או מנותקים רגשית – אבל ההפך הוא הנכון. הדבר הכי קשה למאמן כושר אישי הוא לתת למתאמן משימה מאתגרת. המתאמן שמולי הוא אדם שאני רוצה בטובתו, אבל אם לא אהיה קצת קשוח איתו לפעמים – הוא לא יתקדם. זה קצת כמו הורות, או כל סוג של טיפוח והעצמה.

לפעמים המתאמן מרגיש צורך להתנצל כשלא הצליח, או לרצות את המאמן, היו אפילו מתאמנים שהרגשתי שמגיעים לאימון רק כדי שלא אזלזל בהתמדה שלהם. אבל כדאי שתזכרו – אתם לא מתאמנים בשבילנו, ההפך הוא הנכון – אנחנו כאן בשבילכם.

לפעמים אנחנו לוקחים על עצמנו את תפקיד המוטיבציה שלכם – למשל בימים בהם אתם עייפים או מדוכדכים, לפעמים אנחנו מזכירים לכם את המטרה, דוחפים אתכם לעשות קצת יותר (או מונעים מכם לעשות יותר מדי) – אבל בפועל אנחנו פה רק במטרה אחת – שתשיגו את המטרות שלכם (וכמובן תהיו מרוצים מהדרך).

ולסיום בקשה קטנה: תזכרו שחשבנו עליכם! כשאתם באים לאימון האישי, גם אם קצת משעמם, גם אם האימון דומה לפעם שעברה, גם אם זה מרגיש שהמדריך או המדריכה בכלל מתבלבל בינך לבין מישהו אחר, דעו – זה הכל בשבילכם.

הכותב, עידו,  הוא מאמן כושר אישי ממרכז הארץ המאמן לקוחות הפונים לגוף1 בפארקים, בחדרי כושר ובביתם.