הרזיה וירידה במשקל

ההתנהגות המשמינה – גורם עיקרי להשמנה

עוד פעם תאשים את הגנים ? נכון.. התורשה קובעת המון, אבל היום בעולם השפע, כבר קשה להפנות אצבע מאשימה כלפי התורשה, ברוב המקרים זה פשוט אנחנו שנושאים ברוב נטל האשמה.

מאת: יובל שטיין
האוכל בעולמנו כבר אינו רק אמצעי הישרדות, אלא אמנות (סושי), סיבה לפגישות חברתיות (קפה ועוגה, בירה..) וניתן למצוא עוד דוגמאות רבות. הבעיה איננה רק באכילה עצמה, אלא בעובדה שאם בעבר הקדמונים היו צריכים לצוד את האוכל ולעבוד קשה לשם השגתו, הרי שהיום טלפון אחד מספיק לשם קבלת משלוח ישר עד הבית.. אפילו הנסיעה באוטו ששרפה 20 קלוריות אינה באה בחשבון.

על מנת להצליח ולהוריד במשקל (בצורה נכונה ובריאה) יש לשנות תחילה את התפיסה, את ההתנהגות שלנו כלפי אוכל. על האוכל לשחק תפקיד אחר בחיינו, תפקיד בסיסי ופרימיטיבי יותר, פחות מפואר.

אין כל רע באהבה לאוכל, אינני מקנא באדם שלא נהנה מארוחה דשנה וטעימה או מפרוסה של עוגת שוקולד חמה, והדיאטן\רופא\תזונאי שידרוש ממך הפסקה מוחלטת של ‘דברים טובים’ ולא יכלול אותם בתפריט הוא ככל הנראה ‘סנדלר יחף’, ומעולם לא ניסה את עצותיו שלו! הפתרון הוא במידתיות והמסקנה המתבקשת היא:

פרוסה אחת של העוגה – טעמה הוא כשל כל העוגה!

ה”התנהגות השמנה”, המהווה את המכשול הרציני ביותר לירידה במשקל מכתיבה לנו אורח חיים מלא באכילה שלא לצורך, כל עיסוק וכל רגע חייב להיות מלווה באכילה ובלעיסה: בין אם אנו עובדים, רואים סרט, יושבים עם חברים, לומדים, קוראים ספר ואולי אפילו בזמן שאתה קורא מאמר זה.

אין טעם להמשיך ולהכביד באמרות נוספות, רוב הסיכויים שהרוב המכריע של מה שהיה צריך להיכתב בדף זה כבר נכתב, והיצירתיות שלך תוכל להמציא עוד עשרות מצבים נוספים ולהוכיח כי ההתנהגות היא המנהיג המוביל בכל דיאטה מצליחה.

כמו פעילות גופנית, גם שינוי תפיסתי לגבי האוכל צריך להיעשות בהדרגה, ותוכל לעשותו ע”י אימוץ (הדרגתי) של העצות הבאות:

עצה מס’ 1
התייחסו אל העצות בכבוד, אל תאמרו: “נו טוב זה כבר ידוע” – זוהי העצה הכי חשובה בשלב זה.

עצה מס’ 2
קניות האוכל יעשו מעתה לאחר ארוחה – כלומר תלכו לעשות קניות שבעים!

עצה מס’ 3
חברים נדיבים ומפנקים הם דבר נפלא, אך הם יבינו אם תסרבו לנשנושים ותבקשו כוס מים.

עצה מס’ 4
אחת ההתנהגויות המוכרות והנפוצות ביותר היא “שמירת מקום” לאוכל שעתיד להגיע בהמשך היום, לקראת אירוע למשל. אנו שומרים מקום כי למה לא לנצל את האכילה הגדולה למאכלים הטעימים והמשמינים?! למה ‘לבזבז’ את הרעב שלי על משהו לא כל כך טעים כמו פרוסת לחם עם גבינה לבנה רזה?! זוהי התנהגות הממחישה בצורה הטובה ביותר את רעיון ההתנהגות המשמינה.

עצה מס’ 5
אכילה כפיצוי על עגמת נפש? אתם רוצים לגרום לעצמכם עגמת נפש נוספת?
הליכה בחוץ תוך שמיעת מוזיקה האהובה עליכם היא ללא ספק הפתרון הטוב ביותר, רבים יעידו על כך..

עצה מס’ 6
ממתקים לאורחים ושאר כיבודים.
יש לנו המון חברים ומכרים, מתי הם אי פעם באים?

עצה מס’ 7
פגישות חברתיות סביב אוכל ונשנושים בבתי קפה ומסעדות, למה רק שם?

עצה מס’ 8
אכילה של ביסים קטנים מהעוגה, שאריות מתוקים, טעימות מחברים אחרים, סיום השארית של בקבוק הקולה… כל אלה מיותרים, משמינים, ההנאה מהם פחותה וכמות הקלוריות גודלת. עדיף יהיה (במסגרת דיאטה) לקבוע גם את הזמן המתאים לאכילה המתוקה וליהנות כמו שצריך.

עצה מס’ 9
חזרו וקראו מאמר זה בכל פעם בה אתם נתקלים בבעיה, או “שוכחים” את דרך החיים החדשה אותה אתם רוצים לאמץ.

עצה מס’ 10
אחרון חביב – התאמן !!!
אימוני כושר אפשר לעשות לבד או אפשר גם עם מאמן כושר אישי.

המשיכו לנסות ולזהות את המכשול שלכם, את הדבר העיקרי שמונע את מכם את הדבקות במטרה, לכל אחד משהו בעייתי במיוחד עליו נדרש הוא להתגבר.
מחר בבוקר קום ושאל את עצמך: “מה אני הולכ\ת לעשות היום שונה ממה שעשיתי עד עכשיו”?


אימון כושר זוגי

התחלת להתאמן? מצויין. אך עליך לקחת בחשבון כי ביצוע לקוי של תרגילים מסוימים עשוי לגרום לפציעה ממנה ודאי תרצה להמנע.
המשך לקרוא »

קיקבוקסינג

אימון קיקבוקס הוא אימון המשלב כושר אירובי ואנאירובי, ומהווה דרך מצויינת לשלב כושר עם לימוד של הגנה עצמית.
המשך לקרוא »

אשה מחזיקה תפוח ועוגה – תמונה באדיבות : freedigitalphotos

השאירו פרטים ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ בהקדם


פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד