מגזין כושר ובריאות בגיל השלישי

אימוני כוח בגיל 60+ : המתנה הכי טובה שתוכלו לתת לעתיד שלכם (ושל הילדים שלכם והנכדים שלכם)

זה לא סוד ששמירה על גוף פעיל חשובה בכל גיל ויש לה יתרונות רבים. אבל אם הגעת לגיל 60+ אז אני מרשה לעצמי להגיד לך "בחוצפה" ובלי להתבלבל: יש משהו אחד שאפשר לעשות כדי לחיות את שאר החיים יותר טוב, יותר איכותי וגם יותר רחוק.

יובל שטיין

יובל שטיין

מנהל צוות גוף1

משהו מאוד קיצוני מתרחש בקרב בני ה 60+ בעולם כולו. מה הכוונה?

כשמסתכלים על בני 20-50, בממוצע רואים תכונות דומות מאוד: התפקוד לרוב טוב, ההליכה רציפה וחלקה, יש כוח פיזי, שיווי המשקל קיים ועוד.. השינויים בגוף הם בדרך כלל "קוסמטיים" יותר.

אבל אצל בני העשור של 60-70… משהו אחר מתרחש.

הפערים הגדולים בין גילאי ה 60+

העשור המתחיל בגיל 60 זהו עשור קריטי בחיים שבו הגוף מתחיל "לוותר" באופן קיצוני על יכולות שאנו לא דורשים ממנו. כשאני מדבר על יכולות אני מדבר אפילו על הדברים הפשוטים והטריוויאליים ביותר שהאדם הסביר היה רוצה לשמר לעצמו כל החיים, למשל: להיות עצמאי ומסוגל ללכת כמו שצריך (שלא לדבר על לרוץ), להיות מסוגל להרים חפצים כמו מזוודות לטיול או את הנכדים, להיות בריא\ה באופן כללי, לזכור טוב יותר .. וכמובן איך לא – להיראות הכי טוב שאפשר. פשוט להיות עצמאי ובלתי תלוי\ה עד סוף החיים.

לצערנו, בדיוק בעשור זה אנחנו יכולים לראות פערים גדולים מאוד בין אדם אחר למשנהו, אפשר לראות את זה מסביבנו בקלות:

– אחד משתתף במרתון תל-אביב, השני בקושי יכול לצעוד להוציא דואר..
– אחת יכולה להרים את המזוודה שלה לתוך האוטו, השנייה צריכה עזרה מהשכן..
– אחד יכול לשחק בריצה תופסת עם הנכדים, השני צריך עזרה לקום מהכיסא..
– אחת חוזרת הביתה עם בדיקת צפיפות עצם תקינה, השנייה בסכנת-שבר תמידית..

נראה כאילו בגילאים אלה החיים מתחילים "לפצל" אותנו ל – 2 קבוצות קיצוניות.

נשאלת השאלה: איך נוכל לדעת שעשינו את המקסימום כדי להיות יחד עם הקבוצה החזקה, הבריאה, העצמאית והחיונית יותר? 

יש כל מיני "סוגים" של בני 60 ומעלה..
  
אימונים ל"גיל השלישי" – לא מה שחשבת

ואז אמרו לך ש"צריך להתאמן". 

אבל במקום לשלוח אותך לעשות את מה שהגוף שלך עדיין מסוגל לעשות (תכף נדבר על זה), ישר "הרגו" אותך והמליצו לך (או ש"שמעת") בלי לחשוב יותר מידי להסתפק ב"הליכה" עם הכלב, או על כל מיני שיטות מיוחדות לקשישים (סליחה כן..). אימונים רק בישיבה על כיסא, שיטות לשיפור ה"תנועה", התעמלות בבריכה והשד יודע מה עוד..

אבל הגוף וגם המוח של מרבית האנשים שצלחו את הדרך לעשור השישי רוצים להישאר צעירים יותר, הגוף שלנו פשוט צריך ש.. נדרוש את זה ממנו. ועבור מי שעושים משהו עבור זה – בהחלט קורה משהו בשטח!

אם את או אתה חשבת ש"כולם" הופכים לאט-לאט להיות תשושים ושבירים בגילך אז אני חייב לעשות לך תיקון גדול – אני רואה וגם מכיר היטב המון מתאמנים בני 60+ ואפילו 70+ שהם חזקים יותר ובכושר טוב יותר מחבר'ה צעירים בני 30 ו 40+ (!) 

באחד המקרים אימנתי גבר בן 70+ שהצליח לעלות יותר פעמים ממני "עליות מתח" ואחת המתאמנות ה"קשישות" שלי עוקפת אותי בסיבוב בריצות ארוכות. נראה גם כי רוב המתאמנות המנוסות שלי בנות 60+ מרימות יותר משקל ממרבית בנות ה 20+ וחלק מהגברים בני ה 60+ המתאמנים קבוע לפעמים "ישאירו אבק" לחבר'ה צעירים בהרבה.

האנשים האלה – הבינו שכל מה שנדרש מהם כדי להמשיך לחיות צעירים וחזקים ככל האפשר זה פשוט "לדרוש" את זה מהגוף והם "שותים" ממעיין הנעורים של הכושר בהתמדה.

יש כאלה שרוצים להיות מסוגלים להרים את הנכדים
 
אז מה צריך לעשות כדי להישאר חזקים, בריאים ומתפקדים?

קודם כל בכל גיל – אימון כושר משפר את התפקוד.

גם מי שמתחיל להתאמן בגיל 80 ישפר את מצבו. אבל יתרון מיוחד יש למי שמנצל את שנות ה"זקנה הצעירה", הלוא הם גילאי ה 60+, כדי לשמר ולבנות את הכושר הכל-כך חשוב להמשך התפקוד בחיים.

ואת היתרונות הבולטים ביותר אנחנו מוצאים באימוני כוח המשלבים גם תנועה ושיווי משקל.
כשאני אומר אימון כוח אני מתכוון לאימון משקולות, או כזה המשתמש במשקל הגוף. זהו האימון שבו אנו משתמשים בכל מה שאפשר (משקולות, גומיות, TRX, משקל גוף, מכשירי כוח) כדי לפתח את השרירים, לחזק אותם ולהגדיל אותם. וכן – עם ההשקעה המתאימה וההתמדה, השרירים מתפתחים, מתחזקים וגדלים מאוד גם בגילאים מאוחרים יותר.

מה קורה אם מתמידים באימוני כוח (גם בגיל 60+)?

1. השרירים גדלים – מסת השרירים מפסיקה להצטמצם ומתחיל תהליך הפוך של בניית שרירים – גם אצל גברים וגם אצל נשים. במקום "להיעלם", אנחנו חוזרים לעולם ובגדול.

2. העצמות מתחזקות – תהליכי דילול-עצם (אוסטיאופניה\אוסטיאופורוזיס) עשויים להיעצר ודחיסות העצם משתקמת. זה גם אומר שסיכוי טוב שלא נשלם מחיר גדול עבור נפילה.

3. השמחה חוזרת – מצב הרוח הכללי משתפר כתוצאה מהאימון ובאופן ישיר לאחריו. מצב הרוח ביום-יום גם הוא משתפר עם השיפור ביכולות הגופניות.

4. הביטחון האישי בגוף גדל – מפחדים פחות לבצע מאמצים ומתחילים להאמין יותר ביכולות הגוף. רואים שהגוף לא באמת "אכזב" כמו שחשבנו.

5. נראים טוב יותר – גברים ונשים בכושר גופני טוב, גם בגילאים מאוחרים, נראים טוב מאוד, זקופים, חזקים, עם בגדים שיושבים כמו שצריך.

איך (ואיפה) אפשר לעשות את זה נכון?

כדי להתאמן כמו שצריך ולהרגיש את התוצאות יש לקבל הדרכה מקצועית.

צוות גוף1 הפועל בפריסה ארצית, מציע מסלולי אימון 60+ עם מאמני כושר אישיים שמגיעים עד למתאמן.

במסגרת האימונים מאמני הכושר האישיים מגיעים עם הציוד הדרוש להם ומאמנים אחד-על-אחד את המתאמנים בבית, בחצר או בפארק. המתאמנים מקבלים את כל התיקונים הדרושים ותשומת הלב הנדרשת לביצוע הנכון של התרגילים ובתוך מספר אימונים בלבד כבר מרגישים את השינוי ההולך לבוא.

כמה זה עולה?

אימוני כושר אישיים לבני 60+ עם מאמן שמגיע עד אליך יכולים לעלות במסגרת צוות גוף1 בין 170 ועד 220 ש"ח, כתלות בחבילת האימון שרוכש המתאמן.  ובכל מקרה – כל מתאמן זכאי לעשות אימון היכרות בעלות של 100 ש"ח 🙂 

כדי לקבל ייעוץ ראשוני מיועץ של הצוות ולבדוק התאמה לאימונים עם מאמן כושר אישי אפשר פשוט להשאיר פרטים כאן בטופס למטה – ואנו נחזור אליך!

רוצה לעצור את הזמן יחד איתנו? שיחת ייעוץ אחת יכולה לשנות את חייך